Retigo s.r.o.

Často kladené otázky

  • UŽIVATELSKÉ OTÁZKY

    • Funkce a vlastnosti

      • Jsou v konvektomatu RETIGO VISION programy (recepty)?

        • Konvektomaty RETIGO řady Blue Vision

          V modelech Blue Vision naleznete jako základní vybavení možnost mít 1000 programů s 20 kroky. Z výroby je již přednastaveno okolo 60 receptů vytvořených šéfkuchaři firmy RETIGO. Složka Programy slouží také jako Vaše úložiště receptů, které si obsluha sama vytvoří, oblíbí a nebo používá nejčastěji. 

          Tyto modely mají také funkci Easy Cooking, kde je přednastaveno několik desítek programů. Jedná se o kompletní varné technologie, které jsou přehledně řazeny dle druhu pokrmu. Systém Vám pomůže s výběrem vhodné teploty a doby přípravy na základě zadané velikosti pokrmu a požadovaného stupně propečenosti. Tyto technologie si může uživatel následně editovat a dle výsledku vaření uložit do složky "Programy", která je členěná obdobně jako Easy Cooking.

           

      • Jaké speciální funkce a vlastnosti nabízí konvektomaty RETIGO?

        • Každý model a velikost konvektomatu má funkce a vlastnosti trochu odlišné. Naleznete je u konkrétní velikosti a modelu v záložkách Unikátní vlastnosti a Vlastnosti. Nicméně společným jmenovatelem jsou:

            

          Vision Perfect Cooking

          S konvektomaty Retigo Vision máte jistotu, že výsledek vaření bude vždy skvělý. Připravená jídla mají perfektní barvu, jsou šťavnatá, křupavá a zdravě připravená s minimem přidaného tuku.

          Vision Design

          Konvektomat Retigo Vision Vám nabízí skvělou kombinaci funkčnosti, výborné ergonomie a atraktivního vzhledu. To vše s důrazem na bezpečnost a hygienu.

          My Vision Controls

          Nejjednodušší ovládání na trhu Vám šetří čas a umožní rychle a jednoduše nastavit, co potřebujete. Displej reaguje perfektně, i když máte mastné ruce nebo pracujete v rukavicích. Hlavní menu si můžete přizpůsobit.

          Smart Investment

          S konvektomatem Retigo Vision šetříte peníze každý den. Prokazatelně nejnižší spotřeba energie, vody a nízké náklady na automatické mytí Vám zaručí rychlou návratnost investice.

           

          Detailní popis dalších základních a doplňkových funkcí naleznete ZDE

      • Co je klapka pro odtah páry a k čemu slouží?

        • Klapka slouží k automatické regulaci vlhkosti ve varné komoře konvektomatu.

           

          Při tepelné úpravě v režimu Horký vzduch - klapka je zcela otevřená. Vlhkost je 0 %.

          Při tepelné úpravě v režimu Pára - klapka je úplně zavřená. Vlhkost je 100 %.

          Při tepelné úpravě v režimu Kombinace - systém si řídí otevírání/zavírání klapky sám automaticky dle Vámi nastaveného procenta vlhkosti. 

          POZOR - Klapka není samozřejmá součást každého konvektomatu. U modelů Blue Vision je v základní výbavě u všech velikostí. U Orange Vision Plus a Orange Vision je volitelná za příplatek.

           

      • Na co je dobré snížení otáček ventilátoru?

        • Při snížení otáček ventilátoru se sníží rychlost proudění vzduchu ve varném prostoru. Tato funkce se využívá například při nízkoteplotním vaření či pečení lehkých cukrářských produktů.

          Všechny modely konvektomatů Vision mají v základním vybavení 7 rychlostí ventilátoru.

      • Co znamená Delta-T vaření?

        • Tato funkce zabezpečí konstantní rozdíl mezi teplotou v jádře potraviny a varného prostoru. Rozsah rozdílné teploty může být 20-70 °C. Proces je ukončen po dosažení nastavené teploty v jádře. Potravina je pak rovnoměrně uvařená/propečená, šťavnatá a váhové ztráty jsou minimální. 

          Nejčastěji se tato funkce používá pro úpravu velkých kusů mas.

      • Co znamená Nízkoteplotní vaření?

        • Při použití Nízkoteplotního vaření/pečení dochází k nejšetrnější tepelné úpravě potravin.

          Režim je vhodný zejména pro dlouhodobou a šetrnou úpravu různých druhů masa. Umožňuje docílit maximálního zachování všech nutričních hodnot, maso má minimální ztráty na hmotnosti a uvnitř je šťavnaté. Při teplotě 120 °C se nejdříve zatáhnou na mase póry a pak se při nízké teplotě (podle druhu masa a Vašeho nastavení) zpracovává po několik hodin.

          Tento způsob tepelné úpravy je náročný na čas, a proto je nejlepší ho využít přes noc anebo v čase, kdy není konvektomat vytížený.

            ->   

           

      • Dochází k přenosu pachů z jedné potraviny na druhou, pokud jsou upravovány společně?

        • Při současné přípravě dvou různých potravin k přenosu pachů nedochází, a to díky neustálé a automatické výměně vzduchu uvnitř varné komory. Tuto výměnu zajišťuje obousměrný ventilátor a komínek.

           

      • Kdy by se měl předehřívat konvektomat Retigo?

        • Konvektomat by se měl předehřívat před každým použitím. Hlavně tedy tehdy, pokud se chystáme vařit při vysokých teplotách. 

          Předehřev je automaticky nastavený ve všech přednastavených programech, včetně Easy Cooking

          V manuálním režimu anebo při tvorbě vlastního programu je třeba Předehřev nastavit

          Pokud je funkce Předehřev zapnutá, ikonka svítí červeně. Hodnota teploty pod symbolem je z výroby nastavena na hodnotu o 15°C vyšší, než je vámi nastavená teplota varného procesu. Tzn., že kdykoliv ručně nastavíte teplotu varného procesu s aktivním předehřevem, teplota předehřevu se automaticky navýší o 15 °C. Jedinou výjimkou je režim Pára, ve kterém je teplota předehřevu shodná s nastavenou teplotou procesu.

          Hodnotu Předehřevu lze měnit i ručně v rozsahu 30°C - 300°C po stisknutí a podržení symbolu Předehřevu. Díky tomu lze vytvořit program, obsahující jediný krok s automatickým Předehřevem s přesnou hodnotou teploty. Pokud bude po jeho spuštění teplota ve varné komoře výrazně nižší, je možné otevřít dveře, aniž by se zastavilo otáčení ventilátoru. Ventilátor bude pokračovat ve standardních otáčkách a vyfouká horký vzduch ven z komory. Jakmile teplota v komoře dosáhne nastavenou teplotu Předehřevu, ventilátor se automaticky zastaví.

          Pokud je funkce Předehřev vypnutá, ikonka je bílá.

           

      • Jak předcházíte nerovnoměrnému propékání?

        • Každý model i velikost konvektomatu Vision disponuje obousměrným ventilátorem. Díky tomuto ventilátoru je zajištěno rovnoměrné proudění vzduchu po celé varné komoře. Celý tento mechanický proces je ještě podpořen speciálně vyvinutou a důkladně testovanou zadní stěnou, která je perforovaná právě tolik, aby se horký vzduch dostal do všech míst varné komory rovnoměrně. 


      • K čemu slouží vaření/pečení s teplotní sondou?

        • U tohoto způsobu přípravy pokrmů je kladen důraz na přesnou kontrolu teploty uvnitř masa (rostbíf, anglická svíčková, šunka na kosti) a na sledování teploty při zapékání pokrmů obsahujících syrová vejce (zničení choroboplodných zárodků salmonely). Tento proces je součástí systémů kontroly dat HACCP.

          U konvektomatů Blue Vision je šesti bodová sonda součástí základního vybavení. U konvektomatů Orange Vision Plus a Orange Vision je jednobodová sonda za příplatek jako volitelné vybavení.

            

          Video manuály Jak používat teplotní sondu

           

      • Je možné vařit v konvektomatu Retigo přes noc? Jak je to se zapnutím stroje?

        • Ano. Konvektomaty Vision nabízejí funkci Nízko teplotní vaření, kterou v kombinaci s funkcí Automatického startu lze použít a nastavit i přes noc anebo v čase, kdy není konvektomat vytížený.

          Režim je vhodný zejména pro dlouhodobou a šetrnou úpravu různých druhů masa. Umožňuje docílit maximálního zachování všech nutričních hodnot, maso má minimální ztráty na hmotnosti a uvnitř je šťavnaté. Při teplotě 120 °C se nejdříve zatáhnou na mase póry a pak se při nízké teplotě (podle druhu masa a Vašeho nastavení) zpracovává po několik hodin.

          Příklad nastavení nízkoteplotního vaření a automatického startu

            ->      ->    ->   

          Ovládací video, jak se používá Nízkoteplotní vaření pečení

           

           

    • Automatické mytí a Údržba

      • Jakou údržbu vyžadují konvektomaty RETIGO?

        • Po celou dobu provozování musí být zařízení podrobováno pravidelným kontrolám, zkouškám a revizím pro provoz tohoto druhu zařízení dle legislativy platné na daném území.

          Zařízení je nutné udržovat v čistotě a odstraňovat z něj zbytky starého tuku a potravin. Jen pravidelnou údržbou zařízení a dodržováním všech pokynů je zajištěna jeho dlouhodobá životnost, bezproblémová funkce a kvalita přípravy pokrmů.

          Přehled údržby zařízení

          Interval Popis Popis činnosti
          Denně   Varný prostor  Čištění pomocí automatických programů a prostředku Active Cleaner
          Těsnění dveří  Ruční čištění pomocí měkkého hadříku, saponátu a vody
          Vnější části  Ruční čištění pomocí měkkého hadříku a prostředků na ošetření korozivzdorné oceli a skla
          Týdně    Varný prostor  Odvápnění pomocí automatických programů a prostředku Vision Descaler
          Prostor za vnitřní stěnou  Ruční čištění pomocí prostředků Manual Cleaner nebo Puron K a následný program Oplach vodou
          Filtr vzduchu  Ruční čištění  saponátem nebo v myčce
          Čištění dveří a skel  Ruční čištění pomocí hadříků a vhodných čistících prostředků
          Pololetně* Bojler  Provádí autorizovaná firma. Odvápnění pomocí automatického programu a prostředku Strip-a-Way
          Ročně Celé zařízení  Kontrola autorizovanou firmou

          * platí pouze pro zařízení s bojlerem

           

      • Mají konvektomaty RETIGO automatické mytí?

        • Všechny tři modelové řady Blue Vision, Orange Vision Plus i Orange Vision mají funkci Active cleaning v základní výbavě. Pro mytí je nezbytné používat prášek pro automatické mytí Active Cleaner, který je možné objednat ve firmě RETIGO na emailu prodej@retigo.cz nebo u Vašeho dodavatele. 

           Automatické mytí v konvektomatu Blue Vision

           Automatické mytí v konvektomatu Orange Vision

      • Kde mohu objednat čistící prostředky Active cleaner na mytí konvektomatu a Vision Descaler na odvápnění varné komory?

        • Pro mytí je nezbytné používat originální prášek na mytí konvektomatů. Objednat si ho můžete ve firmě RETIGO na emailu prodej@retigo.cz nebo u Vašeho dodavatele konvektomatu. 

          Active Cleaner

          • Prášek pro automatické mytí
          • Kyblík Active Cleaner obsahuje 50 sáčků po 60 g. 

          Vision Descaler

          • Prášek pro odvápnění varné komory
          • Kyblík Vision Descaler obsahuje 25 sáčků po 100 g. 

           

           

           

          Automatické mytí v konvektomatu Blue Vision

           Automatické mytí v konvektomatu Orange Vision

      • Kolik sáčků mám použít pro automatické mytí či odvápnění varné komory?

        • Active cleaner

          V závislosti na velikosti konvektomatu a zvoleného mycího programu je nutno použít také správné množství mycího prostředku. Potřebné množství mycího prostředku je závislé na míře a charakteru znečištění zařízení. 

          Pro automatické mytí je nutné použít mycí prostředek Active Cleaner, který je balen do igelitového sáčku po 60 g prášku. Dodáván je v malém kyblíku, který obsahuje 50 ks balení.  

           Velikost konvektomatu
            Množství mycího prostředku (ks)
          Program 623 611 1011 2011 1221 2021
          Oplach vodou* 0 0 0 0 0 0
          Expres mytí 1 1 1 2 2 3
          Základní mytí 1 1 1 2 2 4
          Střední mytí 1 1 1 2 2 4
          Extra silné mytí 1 2 2 3 3 5
          Odvápnění varného prostoru** 1 1 1 2 2 3
           * oplach vodou je prováděn bez použití mycího prostředku
          ** pro odvápnění použijte prostředek Vision Descaler

           

          Odvápnění varné komory

          Odvápnění je doporučeno spustit při viditelném zavápnění varné komory (bílá vrstva vodního kamene). Pro odvápnění konvektomatu je nutné používat speciální prostředek Vision Descaler.

          Způsob aplikace prostředku je stejný, jako u prostředku Active Cleaner. Standardní balení prostředku Vision Descaler je v plastovém kyblíku, který obsahuje 25 sáčků po 100 gramech.

      • Co znamená WSS - Water saving system?

        • WSS je anglická zkratka pro Systém úspory vody. Jedná se o unikátní konstrukci odpadního systému, která vyžaduje nepatrné množství vody pro chlazení odpadní páry.

          Důvodem chlazení odpadní páry (resp. kondenzátu z odpadní páry) je fakt, že do odpadu nemůže být vypouštěna voda přesahující teplotu 60 °C.

          Toto řešení výrazně snižuje celkovou spotřebu vody. 

    • Školení

      • Jak je to se školením servisních techniků?

        • RETIGO poskytuje servisní školení během celého roku v několika termínech, které je možné najít zde . Zde se můžete online přihlásit. Školení je zdarma

      • Nabízí firma RETIGO uživatelská školení pro práci s konvektomaty?

        • RETIGO nabízí zdarma uživatelská školení při koupi nového konvektomatu. Školení je možné udělat i v kuchyni, kam nebyl nainstalován nový konvektomat, ale je zde např. nový personál.

          Zaškolení provádí přímo firemní kuchaři RETIGO – odborníci na práci s produkty RETIGO. Školení probíhá vždy na základě telefonické domluvy v místě Vašeho pracoviště. Doba trvání je zhruba 2 - 8 hodin a je závislá na rozsahu Vašich požadavků, zkušenostech personálu s vařením v konvektomatu apod. 

          Pro objednání školení kuchařem nás kontaktujte emailem nebo telefonicky

  • TECHNICKÉ OTÁZKY

    • Jaké čistící prostředky bychom měli používat na čištění RETIGO konvektomatu?

      • Pro údržbu konvektomatu doporučujeme používat výhradně čistící prostředky dodávané firmou RETIGO (základní přípravky jsou obsaženy v první zásilce s novým konvektomatem). Pokud nejsou tyto čistící prostředky používány alespoň po dobu záruky, nárok na záruku zaniká.

        Active cleaner

         

    • Jaká je životnost stroje RETIGO?

      • Životnost výrobku je 10 let za dodržení následujících podmínek:

        • Pravidelná preventivní servisní prohlídka vždy po 12  měsících provozu, přičemž prohlídka musí být provedena servisními pracovníky autorizovaného obchodního partnera firmy RETIGO. Uživatel je povinen předložit záznam o servisním zásahu.
        • Uživatel musí přesně dodržovat pokyny pro obsluhu přístroje dle návodu na obsluhu.
        • Uživatel musí provádět denní údržbu a čištění zařízení s pomocí prostředků, doporučených firmou Retigo. V  případě zařízení s  automatickým mytím je nutné používat výhradně doporučené mycí prostředky Retigo.
        • Zaškolení obsluhy odborným kuchařem firmy Retigo musí být doloženo v servisní knížce nebo kopií protokolu o zaškolení obsluhy. V  případě změny obsluhujícího personálu musí být provedeno opětovné zaškolení.

        ZÁRUKA

        Záruční doba je vyznačena v servisní knížce a v záručním listě. Požadujte důsledné potvrzení záruky firmou, která Vám konvektomat instalovala. Ze záruky jsou vyloučeny škody a  provozní poruchy, vzniklé chybnou obsluhou, nevěnování pozornosti návodu na obsluhu, použitím agresivních chemických mycích prostředků a  nesprávným čištěním konvektomatu. Dále jsou ze záruky vyloučeny závady vzniklé nevhodnou instalací, která není v souladu s doporučením výrobce, věcně nesprávnými opravami, jakož i  závady, které byly způsobeny cizím zásahem nebo zásahem vyšší moci. 

    • Je možné u konvektomatů Retigo otočit otevírání dveří, tzn. panty dveří jsou vlevo?

      • U konvektomatů Retigo je možné provedení s opačným otevíráním dveří než je obvyklé (standardně jsou panty vpravo a klika vlevo). 

        Opačné otevírání dveří:

        • je volitelným vybavením konvektomatu a je nezbytné ho objednat již při prvotní objednávce zařízení
        • není možné dodatečně změnit na již vyrobeném konvektomatu
        • je možné pouze u velikostí 623, 611 a 1011.

         

    • Je ve standardní výbavě konvektomatu ruční sprcha?

      • Modely Blue Vision

        U těchto modelů všech velikostí je ve standardním vybavení ruční pevná sprcha, zavěšená na levém boku zařízení. 

        Jako volitelné vybavení si můžete místo ruční pevné sprchy objednat sprchu samonavíjecí (není možné u velikosti 623).

         

        Modely Orange Vision a Orange Vision Plus

        U těchto modelů všech velikostí není sprcha ve standardním vybavení a je nutné si ji objednat zvlášť jako volitelné vybavení.

        Můžete si vybrat ruční sprchu pevnou (zavěšená na levém boku zařízení) a nebo ruční samonavíjecí sprchu (není možné u velikosti 623).

         

        Modely DeliMaster

        U těchto modelů obou velikostí  je ve standardním vybavení ruční samonavíjecí sprcha.

         

        Ruční pevná sprcha

         

         

        Ruční samonavíjecí sprcha (velikosti 611 a 1011)

         

        Ruční samonavíjecí sprcha (velikosti 2011, 1221, 2021)


         

         

    • Jaká je v konvektomatech Retigo teplotní sonda? Je to standardní vybavení každého konvektomatu?

      • Modely Blue Vision

        V modelech Blue Vision všech velikostí  je teplotní sonda v základním vybavení. Tato teplotní sonda je šestibodová.

        Jako volitelné příslušenství si můžete objednat externí USB sous-vide sondu, která se připojuje přes USB konektor. 

         

        Modely Orange Vision a Orange Vision Plus

        V modelech Orange Vision a Orange Vision Plus všech velikostí  není teplotní sonda v základním vybavení.

        Jako volitelné příslušenství si můžete objednat jednobodovou teplotní sondu. Sonda lze domotovat dodatečně. 

         

        Modely DeliMaster

        V modelech DeliMaster obou velikostí  je teplotní sonda v základním vybavení. Tato teplotní sonda je šestibodová.

        Jako volitelné příslušenství si můžete objednat externí USB sous-vide sondu, která se připojuje přes USB konektor.

         

        Teplotní sonda pro velikosti 623, 611 a 1011

         Teplotní sonda pro velikosti 2011, 1221 a 2021

        Externí USB sous-vide sonda 

         

  • WEBOVÉ STRÁNKY

    • Sekce PODPORA

      • Co je to sekce podpora a co tam najdu?

        • Co je to sekce PODPORA?

          Podpora je uzavřená sekce, přístupná pouze po přihlášení, pro které potřebujete přihlašovací email a heslo. 

          Sekce podpora je přístupná pouze obchodním a servisním partnerům firmy RETIGO. Pokud jste konečný uživatel našich produktů kontaktujte nás s vaším dotazem či požadavkem přímo na e-mailu: prodej@retigo.cz nebo servis@retigo.cz.  

          Co tam najdu?

          V sekci podpora jsou k dispozici nejrůznější dokumenty a materiály ke stažení, které nejsou k dispozici širkové veřejnosti. Jedná se například o 

          • Technicko-servisní dokumentaci
          • Soubory BIM/Revit
          • Výkresy ve formátu DWG
          • Katalogy náhradních dílů
          • Aktuální software apod. 
      • Jak se do sekce PODPORA dostanu?

        • Nový uživatel

          Jako nový uživatel se musíte neprve registrovat:

          ----> Klikněte na tlačítko PODPORA v pravém horním rohu webových stránek

          ----> Vyplňte formulář

          Po vyplnění a odeslání formuláře dojde ke schvalovacímu procesu administrátorem Retigo. Pokud bude vaše registrace přijata, přijde Vám na email, který jste zadali jako přihlašovací, přístupová data do sekce PODPORA a můžete se přihlásit. 


           Stávající uživatel

          Pokud již přístupová data máte:

          ----> Klikněte na tlačítko PODPORA v pravém horním rohu webových stránek

          ----> Vyplňte do řádku Přihlásit se přihlašovací email a heslo. Přihlaste se.

           

      • Mohu si změnit své Osobní údaje, Heslo či Přístupový email?

        • Osobní údaje

          Údaje, které jste zadali při registraci si můžete po přihlášení kdykoliv upravit, doplnit nebo smazat.

          ----> Přihlašte se do PODPORY

          ----> Klikněte na tlačítko Osobní údaje

          Požadované údaje změňte, doplňte nebo smažte a uložte. Tyto údaje se v případě schválení zobrazují v sekci Kontakty.


          Heslo

          Heslo, které obdržíte je automaticky generované systémem a znáto ho jen vy. Heslo si můžete libovolně změnit.

          ----> Přihlašte se do PODPORY

          ----> Klikněte na tlačítko Změnit heslo


          Přístupový email

          Tento email nejste oprávněni sami měnit. Pokud by ale došlo k jeho změně nebo byste ho přestali používat, kontaktujte nás na marketing@retigo.cz. Email Vám v systému změníme na nový, heslo zůstane nezměněné. 

           

      • Zapoměl jsem heslo, co dál?

        • Po zadání špatného nebo žádného hesla se Vám objeví odkaz "Zapoměli jste heslo?"

          Po kliknutí na tento odkaz se Vám zobrazí okénko pro vyplnění Vašeho e-mailu, na které Vám vzápětí přijde nové heslo, které si po přihlášení můžete libovolně změnit.

           

      • Co mám dělat, když se nemohu dostat do Podpory?

        • Doporučujeme zkontrolovat, zda zadáváte správné heslo a přístupový email. Pokud používáte heslo, které Vám přidělil systém, doporučujeme přímo ho vykopírovat z emailu, ve kterém Vám přišlo. V hesle je důležité rozlišovat malé a velké znaky. Přístupový email zadávejte celý (např. novak@seznam.cz).

          Pokud jste již vyzkoušeli všechno a nic nefunguje, kontaktujte nás buď na e-mailu marketing@retigo.cz nebo na telefonu 571 665 511. 

      • K čemu mám po přihlášení ještě přístup na webu RETIGO?

        • Po přihlášení do PODPORY máte možnost jako obchodní a servisní partner vyplňovat instalační protokoly k nainstalovaným konvektomatům online. 

          Návod na registraci instalovaného stroje naleznete ZDE

    • Sekce KE STAŽENÍ

      • Co najdu v sekci KE STAŽENÍ?

        • V sekci KE STAŽENÍ naleznete spoustu užitečných materiálů k veškerým produktům, které firma Retigo vyrábí a nebo jen prodává. 

          Naleznete zde:

          • návody na obsluhu
          • katalogy
          • katalogové listy
          • videa
          • logo firmy Retigo
          • bezpečnostní listy k čistícím prostředkům 
          • všeobecné nákupní a obchodní podmínky apod. 
      • Je třeba se přihlašovat do této sekce?

        • Do sekce Ke stažení je volný přístup. Nepotřebujete žádná přístupová data.

Nenašli jste co jste hledali?
Zeptejte se nás.